1 maand Bali, 1000 verhalen - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Jildert Jellesma - WaarBenJij.nu 1 maand Bali, 1000 verhalen - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Jildert Jellesma - WaarBenJij.nu

1 maand Bali, 1000 verhalen

Door: Jildert

Blijf op de hoogte en volg Jildert

26 September 2014 | Indonesië, Seminyak

Hoi iedereen!!

Het is alweer een tijdje geleden volgens mij. Dus weer een update van mijn reis en studie.

Vorig weekend hebben wij met z'n 13en een vakantie gehad op het eiland Nusa Lembongan. Dit eiland, ongeveer 30 minuten met de speedboot, is klein. Elk kaar komen er steeds meer toeristen hierheen vanuit Bali.

We hadden met z'n allen meerdere hotels geboekt, omdat de 1 meer luxe en duurder wilde slapen dan de ander. Wel allemaal vlakbij elkaar.
Toen we in hadden gecheckt hebben we met z'n 7en mountainbikes (lees: fietsen die bijna uit elkaar vallen) gehuurd. Hiermee wilden we het eiland verkennen. Maar jemig, wat een hel. In de hitte een berg op fietsen..... Doodop. Uiteindelijk kwamen we bij Dream Beach uit, een strand met een restaurant/hotel waar een infinity pool is. (Hier stroomt het water over de rand weg). Toen ik op mijn strandbedje lag merkte ik dat ik precies op dezelfde plek was als Léoni in 2013. Dit vond ik wel wat hebben, dus heb geprobeerd dezelfde foto te maken.

Na een zwetende terugrit op de fiets en een douche hebben we met z'n allen gegeten op het strand met een sunset.

De volgende dag moesten we vroeg op. We hadden een boot kunnen regelen met schipper die ons 's ochtends mee nam naar 5 snorkelspots, waaronder een spot waar de Reuzenmanta (google maar eens naar afbeeldingen) zwemt. Jaaa, ik heb 'm gezien!!
De andere 4 spots waren echt spectaculair. Zoveel soorten vissen, van blauw tot geel en van groot tot klein. De andere 6 hadden de dag ervoor ook gesnorkeld, dus die hebben alles twee keer gezien.

De laatste dag had ik een voorstel om het eiland rond te rijden op een scooter. 5 gingen met me mee. Wow, wat een mooi eiland, als je de geheime plekjes weet te vinden! Echt blauw zee water, en plekken plekken waar de zee tegen de rotsen aan botst. De wegen waren enorm slecht, maar we hebben het overleeft.

Maandag moesten we weer naar de Uni... Dit was wel weer even wennen na een lekker weekendje vakantie.

Ik ben ent terug van een trip naar het zuiden, Uluwatu, we hebben daar de Uluwatu Tempel bezocht en baar dreamland beach geweest. Kon ik eindelijk mijn sarong uitproberen. Dit was namelijk de eerste tempel waar deze sarong verplicht was. (Heb er nog maar twee gezien).

Oja, en vandaag was ik bijna van de weg af gebotst door een auto. Later kwam ik 'm tegen in de file en ben ik even boos geworden en in mijn beste Indonesisch gezegd dat hij uit moest kijken. Hij schrok zich dood.

Verder gaat alles heel goed hier. Geen ziektes, geen andere bijzondere dingen, alles helemaal goed!

Tot de volgend keer:)

  • 26 September 2014 - 14:24

    Dytmer En Ingrid:

    Klinkt super Jildert! Geniet er van. Enne ..... Blijf schrijven, zo genieten we mooi mee

  • 26 September 2014 - 19:27

    Anne Martin:

    Mooi verhaal, leuk te lezen wat je allemaal beleeft. Toch leuk zo'n studiereis, veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jildert

Studiereis Bali - 25 augustus 2014 t/m 31 januari 2015

Actief sinds 20 Juli 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 3700

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Studiereis Bali

Landen bezocht: