1st week Uni - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Jildert Jellesma - WaarBenJij.nu 1st week Uni - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Jildert Jellesma - WaarBenJij.nu

1st week Uni

Door: Jildert Jellesma

Blijf op de hoogte en volg Jildert

06 September 2014 | Indonesië, Seminyak

Selamat sore people!

Omdat ik al vele verzoekjes heb gekregen om te vertellen hoe het hier is, moet ik toch iedereen maar weer even op de hoogte houden!

De eerste week van de Uni zit er op! En dit was een slaapverwekkende/humor/interessante week. Eerst twee dagen introductie met een officiële Balinese dans op Balinese muziek. Veel speeches van onze organisatie en van de University. We kregen apart een heerlijke lunchbox (heel apart eten) en drinken.

Mijn rooster, tja daar hebben we het niet over. Mij. Verwachting was van 8 tot maximaal 2. Maar helaas, maandag van half 9 tot 12, dinsdag en woensdag van half 9 tot 4.

Afgelopen week hadden we meteen al van woensdag tot vrijdag lessen. De lessen, heel interessant en soms juist boring. Zo hebben we de 'Iron Lady' voor de Bahasa Indonesia Language course welke binnen 2 weken geen Engels meer gaat spreken in de les, maar alleen nog maar Bahasa. Dus dit wordt zwaar. We hebben er zelfs een docent tussen zitten die 'porn pranks' maakt tijdens de lessen.

Doordat we eerder zijn begonnen zijn we ook eerder klaar. In de laatste week is er namelijk een feestweek, waardoor de Uni gesloten is.

Elke dag gaan we met de scooter naar de Uni, ongeveer 40 minuten rijden. Over de 'Sunset Road' tussen alle auto's door scheuren en de laatste stukjes naar huis tussen de auto's door slingeren om wat door het verkeer te komen. (Ik ben nog nooit tegen gehouden door de politie :) ).

Woensdag ben ik nog naar een dokter geweest met mijn 'Villa Mate' Peter omdat hij last van zijn oor heeft. Interessant om te zien hoe dat hier allemaal in zijn werk gaat. Zo anders dan in NL. We werden er heen geleid door onze huisbaas Géde. En ja, hij scheurt en weet alle kleine weggetjes in Bali. Dit was soms echt ff schrikken hoe we reden. En aangezien mijn snelheidsmeter het niet doet weet ik niet hoe snel ik ga...

Ook hebben we al meerdere keren gegeten in de lokale Night Market. Nasi Goreng voor 12.000 Rp. (0,75€) en fruit en allerlei andere dingen om te kopen. Hier proberen wij ook ons Bahasa Indonesisch te oefenenen met de lokale marktlui en dit is soms heel lachwekkend.

Vanochtend heb ik samen mer de rest van ons huis een surf cursus gevolgd in Kuta. Dit was echt nice. Super kooi weer, alleen lage golven. Maar lekker voor een beginner zoals ik. Volgende week waarschijnlijk weer een cursus volgen want het is echt fun!

Ondertussen is mijn Bintang biertje half leeg. Ik kom nu gewoon niet toe aan drinken ;). Maar dat geeft niet, want vanacond hebben we een big Pool Party in Kuta. Ik neem een douche en maak me klaar. Kuta, here comes Villa Batubelig!

Sampai jumpa (See you)

• 06 September 2014 - 10:50

Marjet:

Hey brother,

Ja probeer me een beetje aan jou taalgebruik aan te passen. Wat moeten wij steeds lachen om de verschillende taaluitspraken. Engels, Fries en NL door elkaar. En zo te lezen gaat dat ook in het schrijven snel door elkaar.

Dus surfen. Ik ben benieuwd hoe je dat ontwikkeld en kom dit in december graag bewonderen:P.
    Hoe is het nu met Peters oor?

Nou we facetimen!
    Oh ja en waar zijn die beloofde foto's.

Dikke tut ut Boalsert