Nog maar 1 maandje... - Reisverslag uit Bolsward, Nederland van Jildert Jellesma - WaarBenJij.nu Nog maar 1 maandje... - Reisverslag uit Bolsward, Nederland van Jildert Jellesma - WaarBenJij.nu

Nog maar 1 maandje...

Door: Jildert Jellesma

Blijf op de hoogte en volg Jildert

27 Juli 2014 | Nederland, Bolsward

Over nog iets minder dan een maand zal ik vertrekken naar de andere kant van de wereld. Naar Bali om precies te zijn. Voor de gene die het nog niet weten ben ik van 25 augustus tot en met 30 januari op reis.

Samen met Stacey, mijn klasgenoot van de FSM opleiding, vliegen we naar Bali. We wilden allebei de mogelijkheid pakken om een half jaar in het buitenland te studeren. Léoni is er geweest en kwam met geweldige verhalen terug, waardoor het mij ook een geweldig eiland lijkt.

De villa is geboekt, de vliegtickets zijn allemaal binnen, de inentingen zijn bijna klaar (nog 1) en mijn checklist wordt steeds voller met allemaal vinkjes. De visum moet nog worden aangevraagd, de afspraak staat gelukkig al wel gepland. Nu hopen dat alles binnen een maand klaar is zodat ik zonder zorgen naar Bali kan vertrekken.

Het wordt natuurlijk wel spannend, 5 maanden niet thuis. 3,5 maand niet bij Léoni. Léoni, Ruben en Marjet komen na 3,5 maand langs in de kerstvakantie. Maar helaas, dat is allemaal pas in december. Tot die tijd moet ik in de schoolbanken zweten om alle vakken, het zijn er 6, te gaan halen.

Ik ga hoe dan ook de Indonesische taal leren en alle tradities en geschiedenis van het Hindoestaanse eiland mee maken. Maar natuurlijk zitten er ook vakken bij die ook met mijn vakgebied hebben te maken, zoals Economy and Business of South-East Asia, International Business en International Entrepreneurship.

De universiteit waar ik deze vakken ga volgen heet Udayana University. UU behoort tot de meest innovatieve universiteiten van Indonesië en is de grootste van Bali. 22.000 studenten verdeeld over 12 faculteiten volgen hier hun studie.

Ik woon straks in een villa waar 8 slaapkamers in zitten en 7 badkamers. Deze villa heeft een zwembad en twee keukens. Samen met 7 anderen, waaronder 5 Duitsers, 2 Finnen en ik. Foto's komen natuurlijk als ik er ben :).

Daarnaast ga ik uiteraard met deze blog jullie volledig op de hoogte houden van alle avonturen. 26 augustus land ik op Bali en zal mijn studie avontuur daar beginnen.

25 augustus om 21:00 uur vlieg ik naar Singapore om daar verder te gaan naar Bali. De vlucht is KLM0835 (voor iedereen die mijn vlucht wil volgen).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jildert

Studiereis Bali - 25 augustus 2014 t/m 31 januari 2015

Actief sinds 20 Juli 2014
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 3702

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Studiereis Bali

Landen bezocht: