Weken voorbij - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Jildert Jellesma - WaarBenJij.nu Weken voorbij - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Jildert Jellesma - WaarBenJij.nu

Weken voorbij

Blijf op de hoogte en volg Jildert

22 November 2014 | Indonesië, Seminyak

Drie weken geleden is het alweer dat ik hier iets heb getypt. In deze drie weken moest ik het doen zonder WiFi. Oftewel, geen foto's uploaden en geen verslagen schrijven. Alleen maar naar dure restaurants om wat WiFi af te tappen van het restaurant om nog wat contact te hebben met het thuisfront.

Gelukkig kwam ik gister thuis van een twee daagse trip naar het oosten, en ik ontdekte dat we weer WiFi hadden :) (wat zijn wij dan toch ook afhankelijk van internet)

Tussen alle leuke dingen door ben ik achter de schermen ook bezig met de studie. Zo moeten we volgende week een presentatie verzorgen over International Accounting and Auditing en moeten we een Businessplan schrijven. Daarnaast moeten we met een groep van 5 een onderzoek verrichten naar een bedrijf dat al op de internationale markt zit en zich wil versterken of verbeteren binnen de markt. Zo hebben wij een hotel in Uluwatu waar wij het onderzoek voor gaan doen.

Maar natuurlijk schrijf ik liever over de leuke dingen die ik de afgelopen periode heb gedaan.

Zo ben ik twee weken geleden met vrienden naar Waterbom geweest in Kuta. Waterbom is een waterpark, en ik vond het de mooiste die ik gezien heb (ik heb er nu 3 gezien). Er zit een enorme stijle 'slide' in waar de bodem gewoon onder je wegzakt en dan val je met 70km/h naar beneden. Oftewel, CLIMAX! (kijk maar eens op Youtube, Climax Bali).

Afgelopen week hadden we een jarige in onze Villa. Sofia werd 23 jaar. En dit hebben we gevierd. We hadden vrienden uitgenodigd en we hadden onze huisbaas verteld dat we een Villa feestje gingen geven. Tot 10 uur, want als je na 10 uur door feest met meer dan 30 personen moet je een vergunning aanvragen in het gebied waar wij zitten en dat is toch al 2 milioen rupiah (130 euro). Het was gezellig en zijn rond 10 uur richting Kuta gegaan om daar het feest af te sluiten.

Deze avond/nacht is ook de nacht dat de meeste oplichting pogingen bij ons zijn gedaan. Zo wilde de eerste taxichauffeur ons minder wisselgeld teruggeven met het argument dat het al laat was. Zo is een klasgenoot bestolen van geld. Toen we SkyGarden uitkwamen na het feest had ik twee mobielen in mijn broekzak en een meisje wilde mij armbandjes verkopen. Doordat dan de aandacht uitgaat naar die armbandjes gaan zij met de andere hand naar je broekzak en proberen ze de telefoon te stelen. Gelukkig had ik het ruim op tijd door en heb haar een tik gegeven op haar hand en haar weggedrukt. En als laatst wilde de taxichauffeur ons nog oplichten door te zeggen dat we 10.000 rp hadden gegeven in plaats van 100.000.

Na deze frustrerende nacht hebben we nog wel een leuk weekend gehad, en over dat geld, gelukkig is het geld en niet je leven of iets meer van waarde.

Afgelopen twee dagen, donderdag en vrijdag, ben ik met Stacey en Miranda naar het oosten afgereisd om eens wat anders te zien van Bali. Op onze scooter gingen we dan en we hadden van te voren al wel bedacht wat we allemaal wilde zien. De wegen waren lekker rustig dus konden we mooi snel doorrijden.

Uiteindelijk wilden naar Pasir Putih, een wit zandstrand. Het oosten heeft alleen maar zwarte zandstranden, behalve Pasir Putih. Nadat we de weg hadden gevraagd zagen we eerder al een bord met een beachresort. We dachten dat we er wel even heen konden rijden om te vragen wat de prijs is voor een nachtje. Het resort lag heel erg afgelegen en toen we een vrije kamer (lees: huisje) hadden gezien vroeg de manager precies het bedrag als wat wij in gedachte hadden. (€13,- per persoon). En wat bleek later, de eigenaar van het park was een Nederlander. En onze buren waren Nederlands.

Na een super lekkere nacht met de zee geluiden op de achtergrond de volgende ochtend al snel weer op pad om een lange kustroute te doen naar Amed. Een fantastisch mooie route. Ook hebben we een waterpaleis bezocht in Tertangagga. En op de terugweg hebben we allemaal mooie uitzichten gezien. Het oosten heeft niet heel veel attracties maar het rijden op de scooter daar is gewoon zo mooi! Toen we thuis kwamen waren we wel allemaal vies van alle uitlaatgassen. Maar dat houdt een mooi avontuur niet tegen.

Dit was het weer. Het aftellen is begonnen dat Léoni, Marjet en Ruben komen. Ik heb zo'n zin om hun het eiland te laten zien!!

Groetjes vanuit het nog steeds zonnige en hete (36 graden) Bali!

• 09 December 2014 - 23:07

Marian:

Hallo Jildert . Heb je verslagen gelezen wat een belevenissen allemaal . Wens je nog heel veel plezier.

Geniet ervan straks samen met leoni marjet en ruben. Groetjes uit Assen van ons allemaal Marian.